הפעלת עוצמה ללא כוחניות | ||
הפעלת עוצמה ללא כוחניות מסגרת הפעילות: סדנא של 30 שעות. קהל היעד: מורים, מחנכים, מנהלים. מטרות: - מתן כלים למורים להתמודדות יעילה, ללא הפעלת כוח, עם מצבים של מאבקי כח בבית הספר. - איך להגיע לפתרון בעיות בדרכים המשרתות את המטרות החינוכיות של ביה"ס. - העמקת מודעות אישית והכרות עם תגובות אישיות של המשתלם במצבים מאיימים. - זהויי דפוסי התנהגות שאינם תורמים לדיון ענייני במקרה. - מציאת האיזון בין פעולות הנובעות מהשכל ופעולות הנובעות מהרגש. רציונאל: בבית הספר, כמו במרבית הארגונים, ישנם מאבקי כוחות בין מוקדי הכח בארגון. מוקדי המאבקים הם: הנהלה - מורים, מורים - תלמידים, מורים - הורים, תלמידים- תלמידים. הסדנא הבנויה על עקרונות הגישה האסרטיבית, נועדה להעניק למורה ולמנהל בטחון עצמי, כדי לשפר את יכולתו לעמוד על שלו, בלי לפגוע בזכויות של האחרים. הפעלת עוצמה ללא כוחניות. שיטת ההדרכה: ניתוח אירועים ממערכות היחסים הבין אישיות בבית הספר, ע"י משחקי סימולציה, תוך ניסיון ללמד שימוש בכלים אסרטיביים להפגת המתחים ולמציאת פתרונות ענייניים מול המנהל, המורים העמיתים, התלמידים והוריהם. גודל הקבוצות: כ 15 משתלמים בכל קבוצה.
|
||
אין לעשות שום שימוש בחומר זה אלא ברשות בכתב מחברת ערן רון בע"מ. | ||
|