ערן רון - קורות חיים
מטרת החיים: "אהבת האדם ותמיכה בצמיחתו, זאת מטרת חיי"
(ציטוט מתוך הלוגו על כרטיס הביקור האישי)
כתובת: האורן 13 מושב מגשימים 56910
מצב משפחתי: נשוי לחנה (יועצת עצמאית בתחום פיתוח תרופות) + 3 ילדים (שרון ילידת 75', אבישי יליד 80' ואיתמר יליד 87') ושלושה נכדים: התאומים - יונתן ודניאל, ועידן.
מקום לידה: ישראל, גבעתיים, דור שני בארץ. שנת לידה: 1952
טלפון: בית:03-9324666, משרד: 03-9328090נייד: 050-5273333 פקס: 03-9339001
אתר באינטרנט: www.eranron.co.il
ניסיון מקצועי
1991 - עד היום: מיסד ומנהל: "ערן רון בע"מ, פיתוח ארגוני יעוץ והדרכה".
2003 - עד היום: מנחה קבוצות מנהלי בתי ספר בעיקר בנושאים של מיומנויות ניהול - אונ' בן גוריון, מכללת אחווה, מכללת ליפשיץ, מכללה ירושלים (בית וגן), מכללת אורות ישראל (אלקנה ורחובות).
הנושאים בהם עוסקות סדנות המנהלים: גיבוש צוות, מודעות עצמית, גיבוש תפיסה ניהולית וזהות ניהולית, שיחה אישית בין מנהל למורה, משוב אפקטיבי למורה, מיון מורים, הצגת נושא אפקטיבי, התמודדות עם מכרזים לקראת ניהול בית ספר ועוד.
2003 - עד היום: מנחה קבוצות של מורים בהשתלמויות מורים (בבתי הספר כהשתלמויות מוסדית ובפסגות השונות ברחבי הארץ) בעיקר בנושאים של משוב בונה, העצמה מקצועית ע"י מודעות עצמית, הוראה משמעותית.
2003 – עד היום: יועץ ארגוני לבתי ספר ולהנהלות. מעורבות בעשרות בתי ספר, גם במגזר הממלכתי ובמגזר הממלכתי דתי - מנו"ף בניהולו של ד"ר שייקה שפירא מכללה ירושלים, בית וגן.
2015 - עד היום: הסמכת מורים, הסבת אקדמאים להוראה - קורסים ברחבי הארץ (ירושלים, נצרת, ת"א) בנושא של תורת החינוך ותורת ההוראה - משרד החינוך האגף לפיתוח מקצועי.
עיסוקים בשנים קודמות:
2013-2015: הנחיית קורס להסמכת למנהלי בתי ספר במגזר החרדי, (240 שעות) - הסתדרות המורים של אגודת ישראל.
2006-2014: הכשרת מנהלי בתי ספר חדשים, הנחיית סדנות לפיתוח מיומנויות ניהול למנהלי בתי ספר, הדרכה אישית של מנהלי בתי ספר עם כניסתם לתפקיד במסגרת התוכנית של אבני ראשה - אונ' בן גוריון
2011-2015: מנחה של קורסים לסגני מנהלי בתי ספר - מנהיגות, קבלת החלטות, עבודת צוות, משוב בונה, פתרון קונפליקטים. מכללת קיי, באר שבע.
2009-2011: הכשרת מורים בתחומים של חינוך מיוחד ויעוץ חינוכי, מכללה ירושלים, בית וגן.
2008-2011: מנחה של קורסי הכשרה למנחי קבוצות, מכללת אחווה (קורסים בהיקף של 224 שעות).
1996-2008: מנחה קבוצות מורים בבית הספר המרכזי להשתלמויות מורים: הכשרת מנחי קבוצות, הכשרת יועצים ארגוניים, פיתוח סגל הוראה בכיר, סדנאות דינמיות למורים. (מנהל בית הספר להשתלמויות מורים, ציון שורק).
1996- 2016: מנחה צוותי הוראה בתוך בתי ספר, מטעם עמותת המורים, בהסתדרות המורים. הנחיית מאות סדנאות בנושאים של יחסי אנוש, גיבוש צוותי הוראה, שיפור התקשורת הבין אישית בין המורים לסביבתם (הורים, תלמידים, הנהלה). חלק ניכר מהסדנות הללו מבוצעות במגזר הבדואי ובבתי הספר הערביים.
2007-2011: מנחה קבוצות מורים בנושאים של שילוב ערכים יהודיים ואנושיים בעבודתם עם תלמידיהם, מטעם מטה שנהר קרמינצר, משרד החינוך, באזור הדרום. מפעילת התוכנית, אילנה דובדני.
1991-2008: מרצה במכללה למנהל בתחום הניהול, יחסי אנוש, תקשורת בין אישית, מכירות, שירות: למנהלים בכירים בקורס להכשרת מנהלים נציבות המדינה, בקורסים להכשרת מנהלי משאבי אנוש, בקורסי פרישה למוסדות ממשלתיים ועוד.
1991- 1987:
א. מפקח במחלקה להכשרת מורים, משרד החינוך, ירושלים (בתקופתה של דר' רחל טוקטלי).
ב. מורה ליהדות, היסטוריה ואזרחות, בתיכון ע"ש "רנה קאסן".
ג. מנחה קבוצות בנושא ניהול, יחסי אנוש, מכירות ושרות, בחברת ייטב, ת"א (חברה לפיתוח ארגוני יעוץ והדרכה).
ד. מורה להיסטוריה ומחשבת ישראל, 'מכון הרטמן', ירושלים.
1986-1984 : לוס אנג'לס.
מנהל החוף המערבי של ארה"ב, (מסיאטל עד סאן דייגו) מטעם המחלקה לחינוך, הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית. אחראי על השתלמויות מורים בבתי הספר היהודיים. ארגון סמינרים למורים בארץ ובחו"ל בנושאים יהודיים וציוניים. מנהל המרכז ללימודי א"י, בלוס אנג'לס.
1984-1984:
א. מנחה קבוצות בנושא ניהול, יחסי אנוש, שרות ומכירות בחברת ייטב.
ב. מנהל התוכנית "הזדמנות שניה", (כיתות הכנה לבגרות) בירושלים.
1984-1983:
מורה ליהדות ולהיסטוריה של ע"י, במכללה לחינוך ע"ש דוד ילין, ירושלים ובמכללת "אחווה".
1984-1977:
א. מנחה קבוצות בנושא פיקוד ומנהיגות בבית הספר למנהיגות (במילואים ובשכר).
ב. מורה ליהדות (תוכנית מיוחדת לבגרות שנכתבה על ידי, המשלבת לימודי תנ"ך, משנה, גמרא, פוסקים- ראשונים ואחרונים, מחשבת ישראל) מורה להיסטוריה ואזרחות, רכז מקצוע ההיסטוריה, ומחנך כיתות בביה"ס התיכון ע"ש רנה-קאסן, י-ם (בתקופתו של יחזקאל גבאי).
ג. מקים ומנהל בית הספר הראשון בארץ של תל"י, בתוך בית הספר רנה קאסן (תחת הנהגתו הרוחנית של פרופ' ישראל לוין, התנועה המסורתית).
שרות צבאי סדיר: (בין השנים 1977-1970)
במשך כ 5 שנים, שימשתי במגוון תפקידים במערכת החינוך הצה"לית. לפני כן שימשתי כמפקד בחטיבת גולני וחניך בקורס טייס. סיום השרות ביוזמתי בגיל 25, בדרגת רס"ן.
פרוט התפקידים:
· מפקד יחידת הסברה בבית החייל החדש בירושלים. (ניהול מאות קורסים בנושאים של יהדות, זהות ציונית, אהבת הארץ).
· מפקד בית גולדמינץ- נתניה (אחריות על מאות חיילים בקורסים שונים של מערכת החינוך: טירונות, יחידות הסברה, המכון להכשרת מנהיגות).
· קצין חינוך של גיסות השריון בתקופת מלחמת יוהכ"פ. אחריות על פעילות החינוך של כל גייסות השריון בארץ ובסיני. (החלפתי את קצין החינוך של השריון, רס"ן עודד חרמוני ז"ל).
· סגן קצין חינוך של גיסות השריון (סגנו של עודד חרמוני ז"ל).
· קצין החינוך של בט"ר גי"ש. פיתוח תכניות הדרכה וחינוך לאלפי טירונים ולסגל הבסיס.
בוגר קורס קציני חינוך ונוער (מחזור א). בוגר קורס קציני שלישות. בוגר קורס קצינים בסיסי. מ"כ בבסיס הטירונים של גולני. בוגר קורס מכי"ם- גולני. חניך בקורס טייס (8 חודשים).
השכלה:
· תואר שני במחשבת ישראל – אונ' עברית.
· תואר ראשון בחינוך במגמת פסיכולוגיה ובתולדות עם ישראל – אונ' עברית.
· לימודי תעודה במספר תחומים.
פירוט השנים:
1992-1990: בוגר התוכנית הדו-שנתית 'טיפול משפחתי'- 380 שעות, האונ' העברית ירושלים, ביה"ס לעבודה סוציאלית.
1990-1988 : לימודים לתואר שני, יעוץ חינוכי. (ללא עבודה מעשית), האונ' העברית ירושלים, ביה"ס לחינוך.
1989-1986: לימודים לא פורמליים: שלוש שנות מחקר לקראת דוקטורט בחינוך בנושא :"חינוך ליהדות בזרם העובדים בחינוך". המחקר לא הסתיים עקב שינוי מגמה בחיים, התמקדות בהנחיית קבוצות ובפתיחת חברה עצמאית, ערן רון בע"מ, פיתוח ארגוני יעוץ והדרכה.
1983-1980: לימודים בקורס בן שלוש שנים להכשרת מנחי קבוצות (410 שעות), בית הספר לעובדי הוראה בכירים, משרד החינוך.
1980-1978: תואר שני, ב'מחשבת ישראל'. סיום בהצטיינות - האונ' העברית בירושלים, החוג למחשבת ישראל.
1980-1978: בוגר התוכנית הארבע-שנתית של "מכון כרם"-מכון להכשרת מחנכים בתחום ההומניסטיקה והיהדות. תעודת הוראה, בחטיבת ביניים ובחטיבה עליונה במקצועות: מקרא, היסטוריה של עם ישראל, מחשבת ישראל.
1979-1976: בוגר המרכז לחינוך יהודי בתפוצות, ע"ש מלטון, ביה"ס לחינוך. קבלת תעודת הוראה לתפוצות. האונ' העברית ירושלים.
1977-1975: תואר ראשון, בוגר, בחינוך (במגמת פסיכולוגיה) ובוגר בהיסטוריה של עם ישראל. האונ' העברית בירושלים.
1970-1966: בוגר הפנימיה הצבאית ת"א,(מחזור ב') שליד גימנסיה הרצליה.
פרסומים:
· פרק בספר, "המסע אל התעודה 2, מרחבי משמעות בשגרות ההערכה הבית ספריות" פרק ו', טכניקות וכלים לשיחה אישית אפקטיבית בין מורה לתלמיד, מאת ערן רון. הוצאת משרד החינוך, מנהל החינוך הדתי. 2017
"הוראה משמעותית למען קידום התלמידים לקראת למידה משמעותית, מדריך פרקטי למורים ולמנהלים – בנימה אישית. כרך ג' פדגוגיה מתקדמת, מתודות מודרניות התומכות בהוראה משמעותית." הוצאת ערן רון בע"מ פיתוח ארגוני יעוץ והדרכה, 2016
· "הוראה משמעותית למען קידום התלמידים לקראת למידה משמעותית, מדריך פרקטי למורים ולמנהלים – בנימה אישית. כרך אהבת התלמיד, ואהבת לתלמידך כמוך, תמיכה בצמיחתו הרגשתי של התלמיד." הוצאת ערן רון בע"מ פיתוח ארגוני יעוץ והדרכה, 2016
· "הוראה משמעותית למען קידום התלמידים לקראת למידה משמעותית, מדריך פרקטי למורים ולמנהלים – בנימה אישית. כרך א' סוד הצמצום – מהוראה להנחיה. הוצאת ערן רון בע"מ פיתוח ארגוני יעוץ והדרכה, 2016
· "כיצד להשפיע על התנהגות האדם בלי לפגוע ברגשותיו – אומנות המשוב הבין אישי", הוצאת ערן רון בע"מ פיתוח ארגוני יעוץ והדרכה, 2011
· "ניהול 'בעזרת השם' או 'אלוהים נמצא בפרטים הקטנים". חשבים, נטו פלוס, ינואר 2006, מספר 185, עמודים 69-78
· "סולם צמיחה אישית: מודל חדש המתווה דרך לצמיחה ולהתפתחות של האדם, בעזרת תהליכים בין-אישיים בסדנאות למודעות עצמית". ירחון משאבי אנוש, ירחון מספר 212, אוג' 2005, עמודים 30-40
· "משוב לעובד – איך כמה ומתי?" סטטוס, הירחון לחשיבה ניהולית , אפריל 2000, עמודים 52-56
· "סגנון ניהול – מודל חדש, הנקודה שבה האגוצנטריות מפסיקה לשרת את המנהל וכיצד מזהים אותה במועד", סטטוס, הירחון לחשיבה ניהולית , גיליון 72, יוני 97', עמודים 8-14
· "נולדו מנהלות – היתרונות הנשיים בניהול", סטטוס, הירחון לחשיבה ניהולית, פבר' 95', עמודים 47-51
· "המכירה הרומנטית", מאמר בתוך הספר, שיווק ועוד, בהוצאת סטטוס, הירחון לחשיבה ניהולית, בעריכת ירון לונדון ואמנון לבב, 1995
· "מכשלות בדרך להפעלת תכנית לשיפור השירות", משאבי אנוש, ירחון מספר 66, יוני 93, עמודים 23-26
· "שיפור השירות בבנק טפחות", עיתון טפח, ירחון הבנק, אוג 93'
· שיפור כישורי הדרכה למדריכי מורים, מכללת לוינסקי המרכז להשתלמויות מורים, 1988 עמודים 1-48
· “The connection between the Jewish people and the land of Israel, study unit”, Center for Eretz Israel studies, Los Angeles California 1985 page 1-23
· "הקשר בין עם ישראל לארץ ישראל, חוברת מקורות לתלמיד", הוצאת המרכז ללימודי ארץ ישראל, לוס אנג'לס, 1986 עמודים1-21
· "הקשר בין עם ישראל לארץ ישראל, מדריך למורה", הוצאת המרכז ללימודי ארץ ישראל, לוס אנג'לס, 1986 עמודים 1-33
· השפעת הוגי דעות יהודים על החינוך ליהדות בתנועת העבודה ובזרם העובדים, עבודת תזה לתואר שני, האונ' העברית ירושלים, 1979, עמודים 1-132
· מהרהוריו של מחנך צעיר, (בטעות מצוין שם הכותב- מוטי דגן) מעלות ביטאון ארגון מורי בתי הספר העל יסודיים, שנה 13, נוב' 81 עמודים62 –65
· חינוך לזהות יהודית וציונית, על ניסיון בצה"ל, חומר עזר מתודי למחנך ולמדריך, הוצאת קצין חינוך ראשי, 1978 עמודים, 1-147
שרות צבאי במילואים: בין השנים 1977 עד 1998
פרוט התפקידים:
· מיון קצונה בכירה לקידום בממד"ה (המחלקה למדעי ההתנהגות) במרכזי הערכה.
· הכשרת קצינים בכירים לתפקידי הערכת קצינים לקידום, ממד"ה.
· אימון מנחי סדנאות בביה"ס למנהיגות.
· במשך כ 10 שנים, מנחה סדנאות במנהיגות וביחסי אנוש, בביה"ס לפיקוד ומנהיגות, בכל הרמות, מקורס מכ"ים עד לקורס מג"דים.
· מפקד הכשרות חינוכיות במדרשה הצבאית לחינוך הר- גילה.
· מנחה ומרצה במדרשה הצבאית לחינוך הר גילה, בקורסי הכשרה לקצינים, בנושאים ערכיים ובנושאי פיקוד ומנהיגות.
תכונות בולטות:
אוהב אדם ואוהב לעזור לאנשים להתפתח, להבין את עצמם ולרכוש ידע ומיומנויות חדשות; מרגיש בקבוצות כמו דג במים, בעל יכולת טבעית להנחות קבוצות; בעל יכולת הקשבה אמתית לזולת; חש בתחום האינטימי-רגשי, באזור הנוחות; בעל מסוגלות לגלות אמפתיה, להבין את הזולת ולעזור לו בהתאם לצרכיו כאן ועכשיו; בעל יכולת לבצע משימות מתוך שיתוף פעולה ובגובה העיניים; בעל יכולת לשימוש אינטליגנטי ברגשותיו (אינט' רגשית גבוהה); בעל יכולת בפתרון קונפליקטים בין-אישיים בארגונים, במשפחה ובזוגיות; יחסי אנוש מצוינים; בוגר ועצמאי (בעל חברה עצמאית), רגוע ושלו (כמעט ולא מרים את קולו אף פעם); בעל קשר עמוק לעם היהודי ולתרבותו.
נושאים להרצאות:
-
כיצד משנים את התנהגותו של האדם בלי לפגוע ברגשותיו? אומנות המשוב הבין אישי.
-
מהו ניהול אפקטיבי? שגיאות נפוצות בעבודתו של מנהל בית הספר.
-
מהי תקשורת בין אישית אפקטיבית? מודל ה – T.A שגיאות נפוצות בתקשורת בין אישית.
-
כיצד מתמודדים עם הכעס? פתרון קונפליקטים בין אישיים ב: "ניצחון- ניצחון".
-
מה על המורה לעשות כדי להפוך למורה משמעותי? סוד הצמצום, ממורה למנחה.
-
מהו חוזה פסיכולוגי וכיצד ניתן לפתור בעיות בבית הספר בעזרתו?
-
כיצד מנהלים שיחה אישית אפקטיבית עם תלמיד? לימוד מודל השיחה האישית ועקרונותיה.
-
מהי פדגוגיה מתקדמת? כשיטות פדגוגיות מודרניות כדי להורות הוראה משמעותית.
-
מהי הרצאה אפקטיבית? שגיאות נפוצות אצל מורים, מדריכים, ומרצים.
תחומי התמחות: משוב בונה, הכשרת מנהלים ובעלי תפקידים במערכת החינוך, מודעות עצמית, הכשרת מנחי קבוצות, הוראה משמעותית, יעוץ ארגוני למערכת החינוך.