אודותינו  |  לקוחותינו  |  תגובות לקוחות  |  צרו קשר  |  ספר לחבר  |  ראשי
 
 
תוכן העניינים תוכן העניינים   (לגרסת הדפסה) שלח לחבר (שלח כתבה זו לחבר)

תוכן העניינים:

על הספר  7

שער א', מהו משוב בונה? 

פרק 1: הקדמה  11

מדוע כתבתי ספר זה – חשיבות המשוב הבונה לחיינו 11

הסיבות האישיות שהניעו אותי לכתוב ספר זה  14

זיכרונות הילדות שעיצבו את העמדה של התנגדות להפעלת כוח  16

התמונה משתנה - עודד חרמוני ז"ל נכנס לחיי 18

 פרק 2: ליאת "מבריזה" בגלל בחור חדש  מקרה אמיתי, "לא נגענו"22

הסבר תמציתי של המודל למתן משוב אפקטיבי 25

פרק 3: מהו משוב בונה  27

מבחנו של המשוב הבונה  28

ארבעה תבחינים לבדיקת איכות המשוב  28

סוגי המשובים על מעשה חיובי ועל מעשה שלילי 29

תרומת חלון ג'ו-הרי Johari Window)) להבנת מטרת המשוב  31

מטרת מתן המשוב  36

אטימולוגיה של המושג 'משוב' ושל המושג 'ביקורת' 36

פרק 4: אפיוני שיחת המשוב  41

שיחת משוב אפקטיבית בנויה על הנכונות ללמוד משגיאות  42

מפגש ללא הפעלת סמכותיות, מודל ה- T.A  46

כמה משובים על אירוע שלילי אדם יכול לקבל בפעם אחת?  49

ראוי למשב רק את מה שניתן לשינוי 49

מהו ההבדל בין 'משוב קטן' ל 'משוב גדול'?  50

מה ההבדל בין 'משוב' ל 'הבעת דעה'?  52

מה ההבדל בין 'משוב' לבין 'הערכה'?  53

מה ההבדל בין 'משוב' לבין 'עצה'?  55

מי אמור להיות מושא קבלת המשוב?  57

פרק 5: במה שונה המשוב הישן מהמשוב החדש?  59

משוב ישן מול משוב חדש   68

האם המשוב החדש לא פוגע בסמכות ההורים, המנהלים, המורים והמפקדים?  71

כולם ממשבים את כולם, כולם לומדים מכולם  72

האם גישת המשוב השוויוני עלולה לגרום לטשטוש גבולות?  75

סיכום ההבדלים בין המשוב הישן למשוב החדש   78

פרק 6: הנזק בשיפוטיות, גם בשיפוטיות שלילית וגם בשיפוטיות חיובית  81

הנזק בשיפוטיות שלילית בניהול  81

מחיר השיפוטיות השלילית – הדבקת סטיגמות שליליות  83

שיפוטיות שלילית של הורים כלפי ילדיהם  83

שיפוטיות שלילית בזוגיות  84

שיפוטיות שלילית בהוראה  86

שיפוטיות שלילית אישית – האדם שופט את עצמו לשלילה  87

ההבדל בין שימוש במשוב על אירוע שלילי לעומת השימוש בשיפוטיות  88

מחיר השיפוטיות החיובית – מטען ציפיות כבדות מידי 89

סיפור מהחיים הממחיש את הנזק בשיפוטיות חיובית  90

שיפוטיות חיובית ומשפחת בן-גוריון 92

סיפור אישי: "ערן, הפסנתרן הדגול" 93

"התלמידה הכי טובה בכיתה"- שגיאה של מורה מתחיל, סיפור אישי 94

הגשמת ציפיות ההורים – החמצה נוגעת ללב  96

פרק 7: מודל שישה עשר השלבים לשיחת משוב – לב הספר  97

רקע למודל שישה עשר השלבים  97

העקרונות הבסיסיים של המודל למתן משוב אפקטיבי 98

הסבר המודל למתן משוב על אירוע שלילי -  שיחת 'משוב גדול' 99

1. המתנה היא מתנה – ספיגת הגירוי השלילי ללא תגובה מיידית  99

2. הפעלת שיקול דעת – "סוף מעשה במחשבה תחילה" 102

3. בקשת שיחה (לאחר ההמתנה) 103

4. קביעת מועד ומקום  105

5. הקטנת המתח  107

6. הגדרת הנושא ותאום ציפיות  107

7. בדיקת העובדות לאשורן – לב המשוב  108

8. בית משפט זעיר – אופציונאלי 112

9. הבנת נסיבות ההתרחשות  115

10. הקשבה פעילה ושיקוף  117

11. הבעת רגשות, הכלי המרכזי ליצירת שינוי התנהגותי 118

12 . הנמקת הרגשות  122

13. הבעת רגשות בסולם עולה  123

14. חיזוק חיובי 124

15. "חתימה" על חוזה פסיכולוגי מחודש המעגן את השינוי 124

16. הבעת רגשות הדדית (משוב על המשוב) 127

סיכום המודל למתן משוב על אירוע שלילי– שיחת "משוב גדול" 127

פרק 8: פתרון קונפליקטים בזוגיות  132

אי אפשר לשבת ליד בעלי כאשר הוא נוהג 132

נמאס לי ללכת לישון בלי בן-זוגי 134

רוני מגזים עם ההתנדבויות שלו 138

בעלי לא מבין אותי ולא רגיש לצרכיי 141

פרק 9: פתרון קונפליקטים בין הורים לילדים  145

בתי מאחרת לחזור בלילה ואני משתגעת  145

אוהד, בני בכורי, לא קם בבוקר ואני אובדת עצות  149

הבן שלי אוכל בלילה ומשאיר אחריו מטבח מלוכלך  154

נעמי בתי לא מגיבה כשאני קוראת לה לבוא  157

פרק 10: הידיד המטריד והשכן המעצבן 161

הידיד המטריד  161

השכן המעצבן 164

פרק 11: פתרון קונפליקטים בין מורה לתלמידיו 170

התלמידה "מסבנת" את המורה לחינוך גופני 170

השמיניסטית הכועסת  173

התמודדות עם תלמיד הפוגע בחוקי המוסד התורני 178

פרק 12: פתרון קונפליקט בין אימא לסבתא  182

פרק 13: פיתרון קונפליקטים ביחסי עבודה  186

המנהל מתקשה לעכל את היועצת החדשה  186

חלום העוזרת ושיברו 192

הסגנית הקודמת לא מפרגנת לסגנית החדשה  197

פרק 14: פיתרון קונפליקטים בעולם הפיקוד והניהול  203

המפקד מפשל  203

המורה מזניחה את התורנות שלה בחצר  205

מורה ותיקה 'מצפצפת' על המפקחת הצעירה  210

החיילת "המבריזה" 214

 

שער ב' אדיאולוגיה ופרקטיקה בשיחת המשוב

פרק 15: המשוב החיובי - הכלי החשוב ביותר במערכת יחסים בין-אישית  222

מה אפשר ללמוד מאילוף לוויתן טורף ליישום בחינוך ילדים, הוראה וניהול?  222

חשיבות השפעת המשוב החיובי על ההתנהגות האנושית  223

עיתוי המשוב החיובי 225

המשוב החיובי – סיפור עם לקח  226

סיפור אישי: שנה ראשונה שלי בחינוך כיתה, כיתה י"ב  227

קבלת האהבה אינה פריבילגיה רגשית אלא צורך קיומי 229

תרומתו של אלפרד אדלר להבנת הצורך בחיזוקים חיוביים  231

עד כמה הצורך בחיזוקים חיוביים מניע את האדם?  233

כוחו של המשוב החיובי – סיפור  235

חיזוק חיובי - אחד הכלים החשובים ביותר בניהול אפקטיבי 235

נילי הצליחה כנגד כל הסיכויים למנוע פיטורי עובדת טובה  237

כיצד להעניק משוב חיובי?  239

האומנם, 'קודם כל יש לתת משוב חיובי ולאחר מכן משוב על אירוע שלילי'?  242

עוצמתו של המשוב החיובי הכתוב  244

'חשבון עובר ושב' של משובים חיוביים ושליליים  246

חשבון מאוזן - ארבעה משובים חיוביים  ל פ נ י  משוב שלילי אחד  249

סיפור נוגע ללב שהתרחש באמריקה  250

חסרונו הניכר של המשוב החיובי בהוראה ובחינוך  253

מגנב למנהל בית ספר מצליח  - סיפור אמיתי עם לקח משמעותי 255

ישום עקרונות המשוב החיובי בחינוך בהוראה  258

המורה בתיה מוכיחה שאפשר ללמד רק בשיטת החיזוקים החיוביים  260

דוגמה לתוצאת המשוב החיובי של מורה - אלבר קאמי 262

התעלמות מהמעשים השליליים והעצמת החיוביים, דרך 'עם קבלות' 263

שימוש במשוב חיובי גם לשיפור הארגון 266

משוב החיובי גם ברמה האסטרטגית, לא רק בתחום יחסי האנוש   267

פרק 16: הכעס, האויב הגדול של המשוב הבונה  268

כיצד נמנעים מהכעסים? טכניקות להרגעת הכעס  271

טכניקות נוספות ליצירת המתנה ורגיעה  273

שליטה בכעס: סיפור  276

כעסיי על הזולת, הם בעיקר בגללי: "הפוסל במומו פוסל" 277

סיפור: שיח חרשים  282

הפסיביות אינה מונעת את הכעס, להפך, היא רק מגבירה אותו 282

הציניות, היא ביטוי מוסווה לכעס  287

פרק 17: רעיון הבחירה החופשית והמשוב החדש   289

פרק 18: הלבנת פנים בעת הענקת משוב על אירוע שלילי 294

הדיסקרטיות, תנאי יסוד להצלחת המשוב על אירוע שלילי 294

הוראה ללא הלבנת פנים, נספח מיוחד למורים  298

צידה לדרך ושלמי תודות  303

לפרטים נוספים צרו קשר
 
 
נבנה ע"י אס אונליין - בניית אתרי אינטרנט