הקדמה 14
פרק א'
עקרונות מתודיים להוראה משמעותית 17
רלוונטיות לחיי התלמידים – בכל מחיר 18
בית-הספר כמגרש המשחקים של החיים 28
ניהול רגשות – התשתית ללמידה משמעותית 41
למידה מבוססת סיפורים – סיפור הוא סוד השיפור 51
המוסיקה כפלטפורמה ללמידה משמעותית 64
דוגמאות להוראה משמעותית המתבצעת בארץ 77
פרק ב'
שינויים ארגוניים ומתודיים לקראת הוראה משמעותית 86
פריצת דרכים למקצועות חדשים ולשיעורים חדשים 87
לימוד עצמאי גם במהלך השיעור עצמו 93
לימוד בחברותא, או בקבוצות. פיתוח עבודת צוות. 101
הכיתה ההפוכה - הכופהה התיכה 106
צפייה מבוקרת ומידתית בטלוויזיה 110
פרק ג'
מתודות מודרניות להוראה משמעותית 113
למידה מבוססת בעיות – תהליכי חקר 114
למידה מבוססת פרויקטים 121
למידה רב-תחומית, שיטת הנושאים 147
קהילת לומדים 159
סיעור מוחות – הדלת לחשיבה יצירתית 162
הצגת נושא אפקטיבית – נושא חדש בתכנית הלימודים 169
משחקי הדמיה – כלי מעולם העבודה הקבוצתית 184
קירות מדברים: למידה משמעותית מקירות בית-הספר 199
פרק ד'
למידה משמעותית באמצעות פרויקטים חינוכיים 209
פרויקט שורשים 210
פרויקטים משמעותיים בסוף שנת הלימודים 216
פרויקטים חינוכיים בימי שיא 219
תלמידים מלמדים תלמידים 223
פרויקט מחויבות אישית 230
פרויקט אימוץ ניצולי שואה הגרים בקהילה – התלמידים הופכים להיות העדים של העדים 237
פרויקט הצדעה ללוחמי צה"ל בקהילה 241
פרויקט אימוץ משפחות חללי צה"ל, בוגרי בית-הספר 242
פרויקט אימוץ אתרי מורשת באזור בית-הספר 247
למידה משמעותית על ידי משפחות התלמידים 250
פרויקט מילואים בבית-הספר 253
פרויקטים משותפים לבתי-ספר ממגזרים שונים 254
שילוב תנועות נוער בהוראה משמעותית בבית-הספר 258
שיתוף פעולה עם בתי-ספר בחו"ל 264
סוף דבר 267
רשימה ביבליוגרפית: 268
|