הפעלת עוצמה ללא כוחניות
מסגרת הפעילות: סדנא של 30 שעות.
קהל היעד: מורים, מחנכים, מנהלים.
מטרות:
- מתן כלים למורים להתמודדות יעילה, ללא הפעלת כוח, עם מצבים של מאבקי כח בבית הספר.
- איך להגיע לפתרון בעיות בדרכים המשרתות את המטרות החינוכיות של ביה"ס.
- העמקת מודעות אישית והכרות עם תגובות אישיות של המשתלם במצבים מאיימים.
- זהויי דפוסי התנהגות שאינם תורמים לדיון ענייני במקרה.
- מציאת האיזון בין פעולות הנובעות מהשכל ופעולות הנובעות מהרגש.
רציונאל: בבית הספר, כמו במרבית הארגונים, ישנם מאבקי כוחות בין מוקדי הכח בארגון. מוקדי המאבקים הם: הנהלה - מורים, מורים - תלמידים, מורים - הורים, תלמידים- תלמידים. הסדנא הבנויה על עקרונות הגישה האסרטיבית, נועדה להעניק למורה ולמנהל בטחון עצמי, כדי לשפר את יכולתו לעמוד על שלו, בלי לפגוע בזכויות של האחרים. הפעלת עוצמה ללא כוחניות.
שיטת ההדרכה: ניתוח אירועים ממערכות היחסים הבין אישיות בבית הספר, ע"י משחקי סימולציה, תוך ניסיון ללמד שימוש בכלים אסרטיביים להפגת המתחים ולמציאת פתרונות ענייניים מול המנהל, המורים העמיתים, התלמידים והוריהם.
גודל הקבוצות: כ 15 משתלמים בכל קבוצה.
|